مرتضایی: آسیا باید باور کند که در فوتسال قدرتی به‌نام افغانستان وجود دارد شناسایی خانواده شهید نسیم افغانی از طریق DNA توسط بنیاد شهید آخرین وضعیت آب و هوا در ولایت‌های افغانستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عیادت رئیسی از بیماران افغانستانی در بازدید از بیمارستان شهدای یافت‌آباد + عکس معاون وزارت خارجه آمریکا برای گفتگو درباره افغانستان به قطر و پاکستان سفر می‌کند تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و قرقیزستان انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ روز‌های فارسی فوتسال آسیا قرقیزستان حریف بعدی افغانستان در مقدماتی جام جهانی فوتسال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
سرخط خبرها

لاجورد، احیاگر سینمای افغانستان | اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم افغانستان برگزار شد

  • کد خبر: ۵۱۳۲۸
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
لاجورد، احیاگر سینمای افغانستان | اختتامیه نخستین جشنواره ملی فیلم افغانستان برگزار شد
صحرا کریمی، رئیس افغان فیلم، با بیان اینکه هدف جشنواره لاجورد احیای دوباره سینمای افغانستان است، اظهار کرد: در مراسم اختتامیه این جشنواره به ۵۵ فیلم برگزیده «تندیس زرین لاجورد» اهدا شد.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز - افغان فیلم، تنها نهاد سینمایی دولتی افغانستان، نخستین جشنواره ملی فیلم افغانستان را با عنوان «لاجورد» برگزار کرد.
 
لاجورد نخستین جشنواره ملی فیلم در افغانستان است که با حمایت دولتی و همکاری بخش خصوصی پس از سال‌ها رکود سینمای افغانستان، برای ۱۰ روز برگزار شد و اهالی سینما و فیلم افغانستان را به روز‌های پیش رو امیدوار کرد.
 

۵۰۰۰ شهروند کابل فیلم‌های لاجورد را تماشا کردند

 
صحرا کریمی، رئیس افغان فیلم و برگزارکننده جشنواره فیلم لاجورد، اظهار کرد: نخستین دوره لاجورد با استقبال هنردوستان و سینماگران افغانستان روبه‌رو شد و هیئت گزینش، ۵۵ فیلم در بخش رقابت‌های اصلی از بین ۲۱۰ فیلم رسیده به دبیرخانه را انتخاب کرد که در ۹ مکان در سراسر کابل به نمایش گذاشته شد.
 
وی ادامه داد: نمایش فیلم‌ها با استقبال بی‌نظیر تماشاگران و علاقه‌مندان به سینما مواجه شد. در ۱۰ روز نمایش فیلم‌ها نزدیک به ۵۰۰۰ تماشاگر به تماشای فیلم‌ها نشستند و در بخش رقابتی «انتخاب مردمی» بیش از ۱۵۰۰ تماشاگر به فیلم‌های مورد علاقه‌شان رأی دادند.
 
کریمی تصریح کرد: جشنواره لاجورد در اولین سال برگزاری خود در بخش «اکران ویژه»، ۵ فیلم از فیلم‌سازان افغانستان را برای نخستین‌بار در کابل نمایش داد.

 

لاجورد، تولد دوباره سینمای افغانستان

 
رئیس افغان فیلم تصریح کرد: شعار نخستین دوره فیلم لاجورد، «لاجورد، تولد دوباره سینمای افغانستان» است و هدف این جشنواره احیای دوباره سینمای افغانستان است.
 
گفتنی است که شب گذشته آیین اختتامیه جشنواره فیلم لاجورد با حضور مقامات دولتی و هنرمندان افغانستانی در کابل برگزار شد. «تندیس زرین لاجورد» که با آب طلا و سنگ لاجورد در داخل افغانستان ساخته و در وزارت اطلاعات و فرهنگ این کشور ثبت شده است، به ۵۵ فیلم برنده در بخش‌های مختلف (فیلم‌های داستانی، مستند، انیمیشن) اهدا شد.
 
طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است این جشنواره با ایجاد فضای رقابتی سالم و ارزیابی آثار تولیدشده در عرصه سینمای افغانستان هر سال از یک تا ۱۰ آذرماه برگزار شود.
 
گزارش تصویری مراسم اختتامیه جشنواره فیلم لاجورد
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->